Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2021 16:21 - ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 786 И градът
Автор: forma Категория: Политика   
Прочетен: 1398 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 26.01.2023 22:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ГРАДСКИ ЕСКИЗИ N 786
И градът трябва да възпитава в родолюбие!

Не съм те никога избирал на земята.
Родих се просто в теб на юнски ден във зноя.
Аз те обичам, не защото си богата,
а само затова, че си Родина моя.
И българин съм,
не заради твойта слава и твойте подвизи,
и твойта бранна сила,
а зарад туй, че съм безсилен да забравя
за ослепените бойци на Самуила.

Да търси, който ще във теб, сполука бърза
и почести, и власт със страст една и съща,
страданието мен по-силно с теб ме свързва
и нашата любов в една съдба превръща.
Атанас Далчев

*
Пътят ми в професията премина в грижа за града.
Проектирах бъдещето му, но дойдоха едни малограмотни и унищожиха всичко, за миг.
В грижата и работата на архитекта има и политика, но тя е подчинена на стремежа на тези, които го разбират и обичат, да направят средата му по-умна и по-добра за живот, чрез знанията си.
С предложението ми, да се създаде нов Национален исторически музей на мястото на този монумент, смятам, че ще се подобрят качествата на сакралната част на София,
средата ще се обогати с културна институция, която неминуемо ще се превърне в магнит за всички, тъй като има потенциал за това. В центъра липсва подобна градска функция, още повече, че мястото на НИМ не може да е там, където е днес - извън града!
В проекта си съчетах богатствата на музея и анексите му с интересите на малки и големи към вярната история на народа, и страната.
Използвам свободното пространство, без да пипам зеленината, за да се изгради нова, истинска и специална музейна сграда!
Вярвам, че тя ще се превърне в магнит за ученици, студенти, граждани и гости, дипломати и учени от цял свят.
Бъдещата сграда и пространството около нея са необходими за градоустройственото, планово и пространствено завършване на Свещената зона на града, особено, ако се съчетае и с Национален музей на българската писменост, букви, и култура!

Именно, тук - в пешеходната среда със сградите на Университета, на Народното Събрание, с паметника на Васил Левски! Умното и културно третиране, на тази част от централната зона на Столицата, дава възможност да се създадат сгради на институции от национално и световно значение, от които, несъмнено, се нуждае! Изборът на политически символи ще я компрометира, отново!
И нея, и града, и гражданите!
мп
                               



Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: forma
Категория: Политика
Прочетен: 1380407
Постинги: 1696
Коментари: 16
Гласове: 472
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031