Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2021 19:06 - НИЕ-657 Голямата учителска стачка - 1
Автор: pitatlimedejzorata Категория: История   
Прочетен: 777 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ГОЛЯМАТА УЧИТЕЛСКА СТАЧКА

 

“Голямата”, защото имаше една по-малка, ако си спомняте – през декември 2005г. Тя започна по време на 46-я конгрес на БСП, трая една седмица, искаше 15-процентно увеличение на учителските заплати за 2006 година, но склони на 4% увеличение на възнагражденията от януари 2006г. и 6% от юли.
Само още един цитат преди да премина към ”голямата стачка” (Защото засяга Янка Такева, водачката на малката и на голямата стачка, синдикалистка от учителския синдикат, на която викат “вечната Амбър”. Май само Ахмед Доган е по-вечен от нея.)

Цитирам в.”Стандарт”, 20.12.2005: “Синдикалистката, която повече от месец се бори за по-високи заплати на учителите, заряза протестите. Такева лети днес за САЩ. Тя ще остане 28 дни във Вашингтон. Връща се на 15 януари 2006. Това се похвали самата тя вчера. Официалният мотив е командировка. Тя очаква да я приеме шефът на мисията на МВФ за България Ханс Фликеншийлд. По закон за тази командировка на Янка Такева й се полагат общо $5030 - $980 джобни и $4050 нощувки. Както и $740 за двупосочния самолетен билет до САЩ.”

С големи усилия ще опитам да се въздържа от “общите приказки”, обясняващи ролята на Училището в изграждането на Държавата. Само една друга Институция – Семейството, е по-важна от училището. Но да не се отплесвам.

Хронология на Събитията от голямата учителска стачка. Която включва Имената на пряко участващите в нея. Няма да се меша на Вашите изводи, правете си ги сами. А Моите конкретни размисли давам в скоби с наклонения шрифт.

·                     15 септември, първият учебен ден
- Една учителка (във в.”Стандарт”) - преподавателка по философия в столичното 22-ро СОУ Даниела Добрева: (има нейна снимка, някъде над 50-годишна жена, което значи, че Философията й отпреди 10 ноември; да беше български език или математика - разбирам)
“Струва ми се, че голяма част от колегите ми абдикират. Повечето са напълно демотивирани. От една страна живеем мизерно и трудът ни не се цени. От друга страна, голяма част от учителите упражняват професията си без желание. Сега, ако работи на пълни обороти, един учител взема максимално до 400 лева или 3 лв. на час. В частните школа – обикновено двойно. Междувременно частният урок върви от 15 до 20 лева. Ето как пазарните реалности всъщност показват как трябва да се заплаща нашият труд. (Ех, като че ли съвсем друго беше преди 10 ноември 1989г., нали? Според статистиката от онова време, официалната социалистическа статистика, най-ниско платените висшисти бяха именно учителите. Може да проверите. Тогава нямало ли е “пазарни реалности”?) ... Децата с които работим сега са поколение на зле разбрана демокрация. Ние отгледахме тези буйни същества, които не зачитат никакви правила и норми, които са арогантни и не признават йерархията. (Айде пак демокрацията виновна... Виновни сте вие, които УМИШЛЕНО – като системно указание и към учителите вкл. – поощрихте, и продължавате да го правите, арогатното отношение към живота в демократичното Общество с цел да докажете колко лош е той и как бързо трябва да се върне социализма. Само че сега се гърчите и чудите как да озаптите простотията, която пуснахте.)  От моето поколение има хора, напълно настроени срещу училището като система, която диксриминира, авторитарна е. Другият тип пък прекалено много вярват, че училището е панацея. Аз там го пускам, те ще си го възпитават и образоват, а аз нямам задължения. Това е според мен от старата система, в която имаше извънучебни центрове и по-мераклии хора. ... Децата днес не са бездуховни. Не е вярно и че не четат. Сърфирайки из сайтовете, какво мислите, че правят? Просто не четат това, което ние разбираме. Забелязвам, че тези поколения са много по-практични от нас. Не се хващат за идеята, ако не виждат реален резултат от действията, които предприемат. Прагматични са наистина. Но и духовно и безкрайни умни.”

(Манджа с грозде! Тая учителка по философия не знае “да готви”. После децата виновни. Прочетете следващите разсъждения.)
- Една ученичка - десетокласничката от Националната търговско-банкова гимназия Мина Стойчева:
“Всички подражават на някакви модели, според които на първо място трябва да сме хитри и да преуспяваме. Просто животът ни стана такъв, без да го съзнаваме. Но всъщност не сме нито лоши, нито бездуховни. Просто сме малко отчуждени и родителите ни имат голяма вина за това. Все нямат време. Оставят ни на 2-3 години и очакват сами да учим толкова много неща. Именно отчуждението е причината да сме така настроени и срещу училището, и срещу йерархията в обществото. ... Образователната ни система трябва да стане по-атрактивна. Учениците например да могат да избират какво да учат. Освен литература, математика, история да можеш да имаш нещо като СИП-ове. Един да учи физика, друг – философия, трети – география. ... Лошият учител отива на работа и не се интересува от учениците, гледа да му мине денят, да си изкара парите, само да си изнесе урока. За да е добър един учител, той трябва да възприема учениците си като хора. Всеки един човек е различен и ти трябва да го уважаваш. ... На учителите трябва да им се вдигнат заплатите. За да бъдат по-мотивирани, а и защото наистина го заслужават.”
- Една журналистка - Анета Петкова (в.”Труд” на 1-ва страница):
“На 15 септември, в първия учебен ден, трябва да се изнесе един специален урок – урок по разум. Няколко дни преди да чуем първия звънец, се вихри скандал между правителството  и синдикатите за заплатите в образованието. Нищо ново за скандала. Новото е, че за първи път по принуда или не, с участието на синдикатите или въпреки тях, правителството пое конкретен ангажимент към учителите. И още нещо - даде ясна визия за следващите две години. Отговорът на профсъюзите е старият: “Стачка!” Защо? Защото обещаното е малко? Вярно, не е достатъчно. Защото премиерът Станишев ги е изпреварил със заплатите? Така е, но слава има и за тях.”
- Здравният министър Радослав Гайдарски иска учениците да нямат повече от 30 ч. седмично (по 4,5 часа на ден!). “Когато бях ученик, никога не съм имал повече от 5 часа и станах професор. Сега искаме нашите деца да учат 7 часа и да бъдат здрави, жизнерадостни и умни. Това не може да стане, защото при седемчасов учебен ден само можеш да затъпееш. За да няма такова натоварване, учебната година трябва да започва на първи септември. Такава е практиката в повечето страни в Европа.” (И в Съветския съюз! Не можах да се стърпя, прощавайте. Но съм провокиран от елементарните сметки: От 1 септември до 15-ти са дванайсетина учебни дни – 2 седмици. По 30 часа на седмица това добавя 60-65 учебни часа. Цялата учебна година е около 150 учебни дни или 30 седмици. Това прави 900 часа учебни часа. “Разширението” на Гайдарски покрива около 7% от нуждата. Т.е. той като математик е пълна нула. Или формен партиен тарикат.)

Образователният министър Даниел Вълчев е категоричен, че не е възможно часовете да са по-малко от 32 на седмица. Даниелвълчевото преизчисление дава добавка от 65-70 учебни часа през септември и общ брой часове за цялата година 960. Т.е. “покритието” е 13%.
(Хвани доктора, удари юриста. Аман от червени “орешарци”.)
В информация от същия вестник чета: “На въпрос дали се притеснява от стачка просветният министър Даниел Вълчев каза: “Притеснявам се само дали Халеевата комета няма да се отклони към Земята.”
Относно “халеевата комета” – средната брутна заплата на учителите е 472,11 лв, каза Даниел Вълчев. Вестник “24 часа” допълва: “Министър Вълчев към училищни директори: Съкратете учители, ако искате повече пари.”
Един виц, намерен в “Труд”: Учители отишли на посещение при образователния министър Даниел Вълчев:
- Господин министър, нямаме пари!
- Нищо, аз и така ще ви приема – отговорил им той.

Защо написах червени орешарци? В.“Стандарт” пише: “Родните деца знаят всичко за Азис, но за Чарлс Дарвин не са и чували. За тъжната картина предупреди Държавната агенция за младежта и спорта (нейн председател в момента е Весела Лечева). Данните са в проучване на социолозите  от агенция “Медиана”. Агенцията предлага за справяне с този проблем да се създаде специален фонд за развитие на младежта. Той ще служи за обогатяване на културата и спортните успехи на юношите. Идеята е парите да идват от приходите в хазарта. За първата година от ДАМС са изчислили, че за каузата ще са нужни 15 млн.лв.”
Информацията на вестника е наречена “Учениците: Знаем го Азис, Дарвин няма хит”.
- В същото време отрасловият съвет в просветното министерство обсъжда отпадането на седмия час в средното образование. Директорите на училищата са против новия регламент, искат си седмия час, съобщава председателят на обществения съвет Самуил Шейнин.
- Някои новости за първия учебен ден:
МОН съобщава (чрез главния си експерт Мариана Банчева), че в новия столичен МОЛ на пресечката на “Стамболийски” и “Опълченска” ще се прожектират учебни филми за области като биология, география, изкуства, технологии, околна среда и космос. По-късно филмът, който децата гледат, ще се обсъжда в клас. Учителите ще им  предоставят допълнителна информация благодарение на безплатните ръководства, които ще получават.  Цената на билетите за групи над 12 деца е 4 лв., за възрастни 6, плюс един безплатен билет. Ако учениците са повече от 24, възрастните ползват преференциална цена, плюс два безплатни билета.

Митрополит Неофит отслужи тържествен водосвет за първия учебен ден в храма “Свети. Ал. Невски”.

·                     16 септември
Според учителските синдикати 81% от учителите са се включили в стачката, а според пресцентъра на просветното министерство този процент е 9,92%. Такова разминаване е фрапиращо.

“Няма да коментирам никакви стачки. Няма да се замерям с цифри”, казал Даниел Вълчев, откривайки учебната година в Професионалната гимназия по икономика и мениджмънт в Пазарджик. След което заминал за Сливен, за да даде коктейл за 200 пенсионирани учители. В това време в София се провежда протестно шествие в което участват освен учители, ученици и родители, и над 500 преподаватели от софийския Университет  и научни работници от БАН. Протестиращите носят плакати с епиграмата на Радой Ралин “Сит търбух - за наука глух”.

·                     21-25 септември
- Екип на “Сега”: “Очаква се за първи път в понеделник занятията да бъдат блокирани истински в десетки училища и детски градини. Независимо каква част от учителите стачкуват, бъркотията с учебните занятия ще бъде пълна. Протестиращите трябва да бъдат 8 часа на работното си място, но няма да преподават. За това време няма да получават и заплата. Техните колеги обаче трябва да провеждат нормално учебните си занятия. Така ще се наложи учениците да влизат само в определени часове. Децата от началния курс, които имат само един учител, ще трябва да си седят в къщи, ако той стачкува. За работещите родители ще е тежко, но се надяваме да ни подкрепят, признаха преподаватели. Стачкуването в детските градини предизвиква сериозни дискусии. Въпреки неудобствата, които произтичат от това, много от родителите са съгласни с исканията на педагозите. Някои дори заявяват готовност да плащат по-високи такси, ако това ще допринесе за увеличаване на заплатите. Стачката в детските градини за пореден път онагледи разкраченото положение на общините при управлението им. Общините се явяват работодател на персонала, но заплатите се определят на централно ниво.”
- “Труд”, Анета Петкова: “Резултатите от предстоящата стачка са ясни от сега. Първо – хаос в хиляди семейства. Второ – безхаберието в системата ще доведе до поредния отлив на ученици от нея. Трето – въпреки напъните си синдикатите няма да възвърнат доверието в тях. Четвърто – безкрайният натиск върху системата може да предизвика инфлация. И тогава увеличените заплати може да не стигнат и за буца сирене.”

(След две седмици тази журналистка Анета Петкова ще получи наградата “Журналист на годината”.)
- Изследване на “Алфа Рисърч”:
Преподавателите трябва да получават  средно по 589лв. заплата, а директорите – по 809 лева, сочат отговорите на анкетираните 800 души. По същия въпрос пък, зададен на 500 учители, преобладава мнението за 800 лева  възнаграждение за самите тях и 1067 за шефовете им. 45% от родителите подкрепят учителските искания, но са категорично против  прекъсването на учебния процес. 21% изобщо не подкрепят позицията на учителите. Настроенията сред учителството са много по-радикални. 78% подкрепят стачките, независимо че децата няма да учат неопределено дълго време.
- В.”Стандарт”, Стела Стоянова: “Когато таксиджии протестират, знаем, че тарифите ще скочат. Когато шофьорите от градския транспорт надигнат глас знаем, че всичко ще приключи с увеличение на заплатите им. Когато стане дума за учители, значе, че трябва да впрегнем бабите от три до пет дни, след което протестите ще дегенерират до мрънкане в учтелската стая и договор за увекичението на заплатите точно с толкова, колкото е предложило правителството в началото. Самият министър Даниел Вълчев и премиерът също го знаят. Затова стоят и гледат, докато накрая всичко стане, както са го планирали. А единият дори си позволи арогантността да нарича протестите на хората, които учат децата ни, “диктат на улицата”.”
- Информация  на Първолета Цветкова, пак в “Стандарт”: “Червени учители саботират бунта. Преподавателите, членове на местната структура на БСП в Монтана, до един влязоха в час и обясниха на учениците колко са абсурдни исканията на колегите им, оплака се Елиза Ангелова, лидерка на Съюза на българските учители. Според шефката на регионалния инпекторат в града Анка Захариева само в 18 от общо 85 училища са стачкували.”
- В.”24 часа” от 25.09.2007, анализ на Евгений Дайнов: “Няма обществена симпатия към учителите – за разлика от положението с природозащитниците. Не може и да има, тъй като ситуацията е прекалено пълна с абсурдни и скандални неща. Дори хората да не ги знаят в подробности, те усещат, че има скрита картинка, че на стачкуващите даскали никой не им е виновен, освен те самите. “Двойно” е прилагателното, което често се появява в света на учителството. Те искат двойно по-големи заплати. Но самите те са двойно повече като бройка (т.е. на глава  ученик), отколкото в САЩ или Великобритания например. Ако нашите благоволят да бъдат намалени до разумното количество, ще си имат двойноте заплати.  Но те не искат това. Защото в България и без друго отиват двойно повече пари, отколкото показва статистиката. За всеки лев, който държавата влага в образованието, учителите взимат още един по линия на скандалното изнудване, наречено умилително “частни уроци” Върху които не плащат и стотинка данък. Даскалите, за разлика от всички нас, не желаят да бъдат оценявани обективно. – т.е. техният доход не зависи от резултата на тяхната работа. Искат си БайТошовия социализъм (само че с капиталистически заплати) и никой не се учудва, че към техните протести се прикачиха и други обитатели на социалистическия Джурасик парк като различни видове БАН-аджии.”

(Обърнахте ли внимание на удивително голямата злоба на този образцов комунистически тиранозавър? Докато обикновените хора живееха и работеха в Народната си Република България, ТОЯ дишаше капиталистическия въздух на Великобритания, учейки в Оксфорд, с парите, които БКП на бай Тошо даваше на баща му, за да й служи вярно, снасяйки сведения за това как да се взриви, да се разстреля “мръсният империализъм”. Когато, поради собствената си вродена некадърност, комунистите сдадоха властта, тоя дайновец се трансформира в гуру на Иван Костов! Кой пита какъв е Иван Костов, ако този му е пиарът?!) 
И за да не се колебаете какъв е наистина Евгени Дайнов – синът на дипломата на БКП във Великобритания в комунистическата ера на Тодор Живков или съветник на Иван Костов в синьото българско време, чуйте завършека на този зашеметяващ “анализ”:
“Аз, като всички нормални хора в 21 век, се пека на огъня на пазара и ако искате поне да надавам ухо на аргументите ви, то и вие, уважаеми даскали, ще трябва да излезете от бункерчета си да се изложите на вятъра на конкуренцията. Дотогава нямате шанс да получите подкрепа от останалите граждани, които всъщност са ваши жертви и никак, ама никак не ви съчувстват.”

·                     1 - 7 октомври
- Безсрочната национална стачка на учителите парализира движението в столицата. В искането си до кметството КНСБ и КТ “Подкрепа” са уведомили, че от 1 до 31 октомври от 16 до 20 часа ще протестират на уличното платно на площад “Независимост” - между президенството, бившия партиен дом и Министерския съвет.

В. Труд”: “На митинга вчера (2 октомври) присъстваха и десетки ученици. Те обаче не знаеха “за какво се борят”. На въпрос защо са на площада, те повдигаха рамене с репликата “Ей така!”
Същият “Труд” на първа страница, Георги Шарабов: “Финансовият министър на България е подложен на безумен натиск. Учителите искат двойно по-големи заплати. Прави са да искат, но не и да пречат на онези, които искат да работят. Младите учени също искат пари. За какво – не е съвсем ясно. Но като търкалят зелени тикви по жълтите павета сигурно ще увлекат и старите учени. Горските също искат. Няма да останат по-назад и полските. Г-н финансов министър, не бъдете лош, дайте им. Пуснете печатницата за пари и само след шест месеца инфлацията ще ги направи хартиени милионери. И не само тях – всички ще надиплим пачки в джобовете си. А вие ще се върнете зад професорската катедра (като Жан Виденов) и с чиста съвест ще можете да протестирате за “достойни заплати за учителите”.”
- Синдикатите оттеглиха подписа си под обществения договор с правителството, наречен “Пакт за икономическо и социално развитие на България до 2009 година”, уведомява “Труд” от 4 октомври.
Същият “Труд”, неподписано: ”Преподавателки, преобразени с перуки в оранжево, лилаво и зелено, застанаха вчера в челните редици на протестния митинг на синдикатите в София пред Народния театър. “Ние сме магистрални феи” представиха се те и обясниха, че са дошли така в отговор на съвет от просветните управници да изкарват доходи допълнително. За разлика от предишните дни вчера (3 октомври) на протеста се бяха събрали около 1000 души. “За съжаление редиците ни оредяват, хората се поизмориха”, каза учителка. В същото време по данни на инспектората в София са протестирали 66,6% от училищата.”
 Същият “Труд”, подписано Кънчо Стойчев: “Една текуща стачка все повече придобива измеренията на спортно състезание. Тоест, от реална драма се превръща в зрелище и олеква откъм съдържание, ако все още сме запазили способността си да правим разлика между театър и мач. Защото реалното ссъдържание на случващото се от гледна точка на обществената полза би трябвало да бъде повишаването на авторитета и престижа на българското образование и на българските учители а не спечелването на точки в полето на месечния фиш.”

Сергей Станишев: “Съгласен съм, че учителите трябва да получават по-високи заплати, но те не могат да бъдат увеличени с ултиматум. Техните искания са нереалистични дори до края на следващата година.”
Бойко Борисов: “Подкрепям учителите в техните искания. Но в същото време искам да не задръстват София всеки ден. Правителството да не лъже, че няма пари. Има, и те са в сивия сектор на икономиката. Да си събере тези 20 милиарда и така ще има пари за всички.”
- На 7 октомври 2007 година, в 10 часа започнаха преговори в МОН между синдикатите и правителството на ниво експерти. Финансовият министър Пламен Орешарски  забравил да изключи микрофона си и така за медиите стана възможно да запознаят цялата страна със следния неформален разговор между него и образователния министър Д.Вълчев:
Орешарски: Дай да разваляме седенката. Първо да мислим за числа, съкращения и после...

Вълчев: Аз предлагам така: теб и без това няма да те има сега известно време...
Орешарски: Да, три дни.
Вълчев: Два де, стига така.
Орешарски: Е, в сряда на обед ще дойда.
Вълчев: И да видим дали е възможно в това време да направим някакви експертни разговори. Горе-долу по една, две сметки да направим, за да приказваме.
Орешарски: Не, не трябва да се прекъсва. От утре експертни разговори. Те ще размотаят.
Вълчев: Сега уважаеми колеги да продължим нашата работа.

·                     Ами, да продължим нашата работа:
“Увеличението на учителските заплати ще остави без допълнителни пари всички останали сектори за цяла година”, казал министърът на финансите Пламен Орешарски в Кюстендил, където бил на тридневен семинар със своите заместници и шефове на дирекции в МФ.
Синдикатите поискаха оставките на Орешарски и Вълчев. “Не мисля, че самите фрази и реплики са най-уместните, но не се съмнявам, че и министрите, под напрежение от разговорите, са се изнервили и са казали неща, които в действителност не мислят”, защитил министрите си Сергей Станишев. И рязко добавил: “Когато синдикатите участват директно в политическия процес, тогава ще определят каква ще е съдбата на един или друг министър.”

- В.”Сега”, Бойко Ламбовски: “С две думи – учителите са прави да се борят за по-високи заплати. Само че това не значи, че правителството автоматично е грешно, щом не ги отпуска тутакси в искания размер. Първо не знам дали то има такава възможност. Принуден съм да му се доверя, след като твърди, че няма. Бездруго е избрано да преценява тъкмо тези неща. Работата на нас, хората встрани от конфликта, в случай на стачка не е да се делим като на футболен мач и да викаме все по-неистово, докато се окаже в последната минута, че един вкарва гол и се прибира засмян в съблекалнята. А ние си тръгваме от стадиона внезапно изпразнени от съдържание и що да видим навън: животът си тече с дъжд и слънце. А онези страсти остават като детска свада за камионче. Всеки двубой между правитество и синдикати рано или късно свършва. Както и всеки сблъсък между работодател и работник. Ако единият не се бори за своите интереси, е овца. Ако другият не се бори за своята стабилност – фалира. Такава проста дилема има при всяка стачка, включително настоящата.”
(Какво мога да възразя на тези на пръв поглед верни неща? Освен да му пожелая на изказващия ги, сам да се озове в ролята на стачкуващ, пък други да му викат “Оправяй се сам или фалирай, овцо!”. В случая на Бойко Ламбовски обаче има утежняващо вината му обстоятелство. Според мен той не е искрен. Говори така, защото в случая протестите са срещу партията му БСП. Когато след няколко години протестите на неговата партия БСП, бъдат срещу управляващата партия ГЕРБ, той няма да напише за Борисов: “Принуден съм да му се доверя, след като твърди, че няма друга възможност”, а ще иска директно свалянето му. Добре, че и тогава няма да я има Армията Освободителка.)
- В.”Стандарт”, Красен Кралев: “Образованието отдавна е поставено в ъгъла и системата му бавно и мъчително се сриваше пред очите ни 17 години. Протестът ви, учители мои, е справедлив, но малко закъснял. Държавата нищо не правеше за вас, а вие вместо да подкрепите исканията на “Новото време”, просто решихте да си отмъстите – с незаинтересованост, с безхаберие, с безотговорност. И го направихте – вече има студенти и магистри, които пишат с правописни грешки. Българите са заинтересовани децата им да получат качествено образование срещу големите според тях претенции на учителите и затова подкрепата на стачката сред родителите е крайно недостатъчна. Ясно е, че трябва да има повишение на заплатите, но също така е ясно, че трябва да има и реформи. Около една трета от сегашния учителски състав трябва да бъде съкратен, защото е излишен и раздут спрямо стандартите в ЕС. Всички училища, които едвам кърпят паралелки, трябва да бъдат закрити  и целият финансов ресурс на образователното министерство да бъде насочен към училищата, които се модернизират и дават качествено образование. За да не се разминем пак, учители мои, спомнете си за “Новото време”, за проектите ни за вас, които предлагаме от три години и които всъщност подкрепихте, но малко късно. Всъщност не е толкова късно. Мислете.”

(Авторът е водач на листата за обществени съветници на “Новото време” във Варна за предстоящите след месец местни избори. И е спортист, не е учител. И ще стане спортен министър в едно бъдещо правителство на ГЕРБ. Питате за “Новото му време”? – Тогава то отдавна ще е забравено от всички, вкл. и от Красен Кралев.)
- “Стандарт”, Пепа Витанова: “Култовата реплика на Орешарски -“Дай да разваляме седенката” – доказа нещо, което всъщност всички знаем: че в основата на политиката са пазарлъците и тайните уговорки. Може дори да допуснем, че “случайният” видеозапис на разговори между двамата министри е част от печеливш сценарий. Целта на правителството бе постигната: размотаването продължава. Синдикатите се хванаха на въдицата – отдадоха се на лингвинистични анализи и почти забравиха за заплатите на учителите. Орешарски се извини за “ефекта от афекта”, но както се казва: по-добре извинения, отколкото пари. Но има и друго обяснение на гафа. Министърът на финансите пръв загуби играта на нерви – спря да се контролира и се изпусна, както Петър Младенов на времето с “танковете”. И както “танковете” промениха посоката на прехода, така и “седенката” на Орешарски може да доведе до разваляне на голямата седянка: на Станишев, Симеон и Доган. Орешарски стана първата жертва на популистките предизборни обещания на БСП. ... Финансистът Орешарски изглежда сухар, но не е. Той е хладнокръвен професионалист с романтична душа. (Слушайте нататък – настъпва интересното. Пепа Витанова става Бинка Пеева.)  Ако вместо Янка учителският бунт оглавяваше някоя чаровна и засукана девойка, резултатът от преговорите вероятно би бил друг. Орешарски е любимец на студентките си. Оглавявал е жури на Мис УНСС... “
Ех, на новата БСП липсва ранният Живков да брули костеливите орехи, който откъсна на времето “златните ташаци” на младия Христо Стоичков и го изгони от българския футбол!
И резултатът стана същия като при Стоичков - на Орешарски му пораснаха роги. В съвета за тристранно сътрудничество (в сряда, на 10 октомври) заявил: “Вариантите за обезщетение на съкратените преподаватели е да се преквалифицират в други сфери на заетостта. В момента социалното министерство провежда курсове за готвачи, бармани и шивачи.”

Като резултат на другата сутрин  (11 октомври) парламентът осъмна обграден от 50 хиляди учители. Вестник “Стандарт”: “Червените управляващи изпаднаха в паника след като си спомниха щурма на Народното събрание на 10 януари 1997. Жандармерия и метални заграждения отцепваха района между парламента и храма “Александър Невски”. “Аз съм длъжен да защитя парламента”, повтаряше с каменно изражение шефът му Георги Пирински. Заради невиждания досега протест градът бе под обсада, а улиците блокирани. Хората обаче не посрещаха стачниците на нож, а им даваха кураж да продължат битката си. В обсадения Парламент законодателите обсъждаха законопроект за посевите. А в кулоарите – личната си охрана. Те останаха глухи за възгласите отвън: “Депутатската заплата – като учителската”. Към 15,30ч. протестиращите се насочиха към МС. Там обаче нямаше никой. Защото Сергей Станишев, Ахмед Доган и Симеон Сакскобургготски се събраха на тайно място извън Дондуков1, На шест очи те нищеха как да се справят с учителската стачка.”




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pitatlimedejzorata
Категория: Регионални
Прочетен: 462505
Постинги: 633
Коментари: 248
Гласове: 816
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031