Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2020 20:48 - НИЕ-246 Песните на Спешен случай
Автор: pitatlimedejzorata Категория: История   
Прочетен: 327 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ПЕСНИТЕ НА "СПЕШЕН СЛУЧАЙ"

 

Ако ме упреквате за избора ми, знайте, че приемам упреците ви в едно направление: не бива да се затваряме в себе си и само в своите преживявания, вървейки през живота. Има милиони други добри хора, с други разбирания, които са влюбени в честността. Имаме взаимна нужда да се срещнем върху пътя към истинската демокрация. Този нюанс липсваше в песните от първите избори през 1990 година. Не мисля, че е било нарочно - онова време беше възторжената младост, която рядко се замисля над нещо друго, освен над собствения си лик, отразен в някоя витрина. “Времето е наше!" Четири години по-късно сме по-зрели. Хубаво, наше е, но кой иска да ни го отнеме, какво да направим, за да си го запазим...

Ето какви отговори дават на тези възлови въпроси Тони и Кирил Ампови и Донко Аврамов.

"Давай да те водя в рая, душо. Давай да те водя.
Писна ми да ме пързалят, душо - в рая ще те водя! Ще си правим "облак" с мента, да забравим парламента. И отряда дисиденти, и останалите менти, дето мрат да стават президенти. Там не ръгат чушки в боба, за да правят демокрация. Та политици в късна доба, все хайдуци чиста проба, да си спретват приватизация.
Давай да те водя в рая, душо. Давай да те водя. Писна ми да ме пързалят, душо – в рая ще те водя.
На небето няма лево-десно, затова там се диша лесно! Нема групировки, нема синдикати - в ада са сите тарикати.
То е просто като две и две - в рая няма Ка-Ге-Бе...Давай да те водя в рая, душо. Давай да те водя. Писна ми да ме пързалят, душо – в рая ще те водя!"

Бананова республика
"Стана тя каквато стана - обърквация настана. А балканския юнак спинка си дълбоко пак... Мушнал в пясъка глава плаща скъпата цена на великата измама, че виновни вече няма. И полека-лека, драга публико, ставаме бананова республика!
Бананче за мене, бананче за тебе...Един голям банан за цялата нация!
Бананче за него, бананче за нея... За мафиозите бананова плантация!
Левите с голям мерак вземат всеки за левак. И са прави тез левенти с техните баш-дисиденти. Та нима не сме леваци, щом допуснахме така, че де що имаше ченгета - да се возят в БеEмВе-Та. И за пет години, драга публико, станахме бананова республика.
Бананче за мене, бананче за тебе.. Един голям банан за цялата нация!
Бананче за него, бананче за нея...  За мафиозите бананова плантация!

Невада
"Всяка нашенска ливада, що пропусна авиона за Канада, днес ума си губи по "Невада", плод на демокрацията млада.
Къци да ми падне... Оле, да ми. Къци да ми бутне двете хилядарки,
няма да ми пука, че групировки трупат долари и марки.
Тази нашенска ливада за аванта влиза и във ада. Не помръдва и под булка млада - пази се за бурята "Невада".
Искаме си Къци... Къци да ми бутне двете хилядарки
ще си купя утре видео и екшън. За нищо не ми пука - всички са боклуци.
Казват, че държавата пропада, но това пък нас какво ли ни засяга. С Тошо, Гошо, Мимето и Рада от година си живеем във Невада.
Искаме си Къци... Сухото да бутне... Оле, да ми ... А-а ..."

24 часа
"Според сто са уморени - всички били ги били били. Да не бяха били, само пили, били ли биха ги задоволили? Заради гушнати мангизи, били се били те във бинго. По бодибилдинги и вили вятър ги веел на бяло "туинго".
Били ги били били, напомнят експерти. Били ги били били - да бяхте само пили. Били ги били били, че спретнали лудница.
Били ги били били на търговската улица...
Да бе нумерологично денят им преминал, антистенокардично със хрупкава радост, проктъл енд гамбъл и вандергейтен биха ги били щедро дарили.
По щури купони до късни нощи, изкльопали били чуждите помощи. Призори дружно основали фондация. Тайното поркане - съветска сензация.
Били ги били били, напомнят експерти. Били ги били били - да бяхте само пили. Били ги били били, че спретнали лудница.
Били ги били били на търговската улица..."

Сивият кардинал
"Креслив и кален бит пазар... Това е нашта спирка предпоследна...
Душите ни купува вехтошар, като балтони "втора употреба"...
И те увисват дрипави на летвата... И даже пазарлъкът не върви...
Продаваме ги ние много евтино - та за какво ни са на нас души? За какво?...

Лунатици унесени, обикаляме навъсени потънал във кал битпазар..
Следи ни изкосо металният поглед на сивия стар вехтошар.
И стиснали стотинките в ръце, отиваме си без да се поглеждаме.
А вехтошарят с мазното лице омайва други продавачи на надеждата...
В очите му не ще откриеш жал, а само крясък на граблива птица.
Та той е сивият злокобен кардинал - железният юмрук в червена ръкавица."

Последният влак
"Нещо да те питам, братко, през тия минали години да дишаш беше ли ти сладко? Aко си бил щастлив, кажи ми.
Напразно сеят между нас вражди, по бедност ние сме роднини.
Не ще те мразя, ти не ме мрази, пред нас са толкова години...
Помниш ли последния валс и как се гледахме с омраза,
а днес със последния влак последната надежда ни зарязва.
Били сме и ще бъдем, братко, макар по цвят да сме различни.
Добрата дума винаги е кратка - ако си бил щастлив, кажи ми.
Дошло е време за възмездие, виж как треперят шепата мръсници, сега да премълчаваш грешно е - ако си бил щастлив, кажи ми.
Помниш ли последния валс и как се гледахме с омраза,
а днес със последния влак последната надежда ни зарязва."

Последните две песни зная само от касетата. Не съм ги чувал по радиото. Не са ги пускали. Вредни са за нечий сценарий. Хубаво! Съгласен съм, че за управлението на Беров и Виденов са вредни. Но питам: защо тези песни не звучаха в ония дни от началото на 1997 година, когато сините лидери "предвождаха народа". Вместо тях под път и над път звучеше "никога вече комунизъм".

Съвсем не съм убеден, че ТАКЪВ ИЗБОР е по-правилен!

Каролайна
"Между минало славно и бъдеще неясно живурка един странен народ.
Свободата му приляга, но чепика го стяга и погрешен е всеки нов ход.
И очаква го глад, и очаква го мрак, а той, милия, търпи ли, търпи.
Напред крачка направи, а със две изостане и така – нещо все не върви.
Така времето минава и по-неясно става кой е прав и кой е крив.
Едни правят пачки, други ужким бачкат, а денят е все по-мъглив.
И във тази бъркотия, и във тази щуротия, народът е във явен пасив

ала някой има полза и времето използва да натрупа своя актив.
Девет милиона мишлета изкарват се взаимно ченгета,
а котараците със доларите шетат и си пият кафета!
Кога ще дойде време поуката да вземем от тази щура игра.
Хората търпяха и пак не проумяха, че си правят с тях лоша шега.
И оставиха ченгетата, напук на досиетата, да си вземат отново властта,
и пред тези нахали пак си мигат на парцали, и дори не питат: ДОКОГА?"

 

По дяволите всички менти и отряда дисиденти. Който си мисли, че тук в България може да изгради бананова республика за дълги години напред, просто бърка. Даже заради това, че когато ми стане тъжно от политическите нрави, и аз не съм единствен, чувам в главата си може би най-хубавата песен на Тони Ампова:

"От косите ти капе смола... Тихи борове, сенчести дъбове...
Извира прозрачна мъгла от очите ти...
Белите гълъби на деня, играят в тревата.
Ще ни къпе гората в роса и с любов ще ни храни земята...
От косите ти капе смола и долитат до нас на ята белите гълъби..."




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pitatlimedejzorata
Категория: Регионални
Прочетен: 467842
Постинги: 643
Коментари: 252
Гласове: 820
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930